0 0
Read Time:1 Minute, 41 Second

شرکت در دوره‌ی توسعه‌ی فردی دکتر خطیبی یک فرصتی را به من داد تا بیشتر درباره‌ی خودم و نسخه‌ی بهترینِ مهدی عزیزی فکر کنم؛ در این فایل صوتی درباره‌ی تجربه خودم از حضور در دوره‌ی «مسیر» صحبت کردم.

مسیر در واقع نام دوره‌ا‌ی است پیرامون سرفصل‌هایی از مهارت های توسعه‌ی فردی،‌ که توسط دکتر محمد خطیبی طراحی و اجرا شده است؛ و من به همراه ۴۰-۵۰ نفر دیگر در اینجا «هم‌مسیر» شده ایم. در واقع دکتر خطیبی باعث و بانی هم‌مسیر شدنمان شده است.

مهمترین بخش از حضورم در این کلاس، عمیق شدن درباره‌ی «خود»م هست. «سفر در خویشتن» اندیشیدن به یک «مهدی عزیزی» بهتر! پرداختن به ضعفها، قوت‌ها، منابع و فقدان‌ها. آن چیزهایی که کمتر در طول این ۳۷ سال عمرم در من درگیریِ خودآگاه ایجاد کرده است چرا که این نزاع در ضمیر ناخودآگاه من سالهاست به یک «بحرانِ پنهان» تبدیل شده است. نشانه هایش مشهود بود اما وقعی به آن نمی‌نهادم.

برای من رسیدن همیشه معنا بخش زندگی ام بود. رسیدن به هدف، رسیدن به قله، رسیدن به مقصد، رسیدن به هر چیزی که رسیدن در آن پنهان و مستتر بود! من زندگی را با فعل رسیدن صرف میکردم! و شگفتا که در این ماراتن «اول رسیدن» هم برایم اهمیت داشت. و این بود سرآغاز پرداختن به رسالت و ماموریت شخصی‌ام. چرایی‌ام؟! اینکه:

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟

به کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم!

مفهوم «زندگی خوش طرح» یک تلنگر اساسی برایم بود. پیدا کردن مسئله و مشکل و عارضه یابی و نهایتا حل مشکل منتج به یک زندگی خوش طرحِ توپِ شیطون بلا میشود که امیدوارو بشود.

واقعا چطور می‌توان یک زندگی خوش طرح طراحی کرد؟ زندگی خوش طرح چه نوعی از زندگی هست؟

دعوت میکنم از شما هم‌مسیران عزیز این چند دقیقه را گوش کنید؛

مسیر (مهارت های سفر یگانه رشد)

About Post Author

مهدی عزیزی

مهدی عزیزی هستم. همسری مهربان، پدری فداکاری و کارآفرینی دلسوز
Happy
Happy
100 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
مهدی عزیزی
ma.azizi@yahoo.com
مهدی عزیزی هستم. همسری مهربان، پدری فداکاری و کارآفرینی دلسوز

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *