0 0
Read Time:1 Minute, 31 Second

از وقتی که کرونا ظهور کرد و نظم جهانی رو به هم زد، موضوعی که دائما فکرمو مشغول کرده اینه که آیا نظم جدیدی در راه هستش؟ آیا جهان پساکرونا جهانی متفاوت از گذشته خواهد بود؟ کرونا کدومیک از عرصه‌های زندگیِ فردی و جمعی ما رو دستخوش تغییرات قرار خواهد داد؟

جهان پسا کرونا

کسینجر اعتقاد داره که جهان پساکرونا با افول هژمونی امریکا همراه میشه.  نوام چامسکی پیش‌‌بینی میکنه یا دولتها و حکومتها توتالیتر تَر میشوند و یا وجه انسانی جوامع برجسته‌تر خواهد شد.

اما به نظر من مهمترین ویژگی جهان پسا کرونا فردی شدنِ دین و معنویت خواهد بود و جنبه گروهی و جمعی آن کمتر نمود پیدا میکنه. خرافات کم‌رنگ تر میشوند و مسائل علمی اندکی پر رنگ‌تر از گذشته.

به نظرم کرونا نه برای تصفیه و غربال آدمها بلکه سنگ محکی خواهد بود برای اعتقادات پوسیده‌ و غیرقابل دفاعِ ما و به قول  عباس میلانی در  معمای هویدا تنها با ذهنی پالوده از رسوبات گذشته می‌توان به گرته ای از حقیقت دست پیدا کرد. در جهان پساکرونا نرخ مطالعه افزایش خواهد یافت. دیدن فیلم و سریال بیشتر خواهد شد. چرا که در دوران قرنطینه به این لایف استایل عادت کرده‌ایم.

کسب و کار های اینترنتی رونق بیشتری پیدا خواهند کرد. کلاس‌های آنلاین ادامه خواهند یافت. #دورکاری بیشتر میشه. رعایت نظافت و بهداشت فردی اهمیت پیدا می‌کنه. شبکه‌های اجتماعی رونق پیدا میکنه. تا حدودی تجملات کمتر میشه. شاید تهدیدهای بیولوژیکی جای موشک رو بگیره. چین به راس هرم قدرت نزدیکتر میشه. احترام به محیط زیست بیشتر میشه. دولت‌ها اقتدارگراتر میشوند و کلی اتفاقات جدیدتر.خلاصه کلام اینکه جهان پسا کرونا هرگز مثل قبل نخواهد بود. یک سبک جدید زندگی در راه است و نظم جهانی در حال تغییر…

به نظر شما مهمترین ویژگی‌ جهان پساکرونا چه خواهد بود؟

About Post Author

مهدی عزیزی

مهدی عزیزی هستم. همسری مهربان، پدری فداکاری و کارآفرینی دلسوز
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
مهدی عزیزی
ma.azizi@yahoo.com
مهدی عزیزی هستم. همسری مهربان، پدری فداکاری و کارآفرینی دلسوز

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *